Fotonávod – Ako pridať produkt do woocommerce?

Sending
User Review
5 (1 vote)

Obsah

Woocommerce je plugin, ktorý poskytuje obchodné rozšírenie wordpressu. prostredníctvom woocommerce dokážete pridávať a predávať produkty. Celý plugin zabezpečuje proces od samotného pridávania produktov, filtrovania až po platbu. V tomto návode Vám ukážem to najzákladnejšie a to je pridať produkt.

Typy produktov

Woocommerce pozná niekoľko typov produktov. každý z nich má špecifické vlastnosti a preto je dobré poznať, že ktorý sa na čo využíva.

  • Jednoduchý produkt
  • Zoskupený
  • Externý/príbuzný produkt
  • Variabilný

Ďalšie možnosti ktoré woocommerce ponúka sú produkty na stiahnutie a virtuálne produkty.

Produkt na stiahnutie

Pokiaľ si vyberieme produkty na stiahnutie pridá nám možnosť nahrať súbor, ktorý sa bude dať stiahnuť po zaplatení. Odporúčam nastaviť aj limit sťahovania či expiráciu sťahovania. Aby sa predišlo nezneužívaniu takéhoto produktu. Prípadne sa ešte dá produkt zaheslovať a zákazník si zakupuje len cestu k súboru.

Virtuálny produkt

Virtuálny produkt sa nedá posielať. Pri voľbe virtuálneho produktu sa stratí záložka doprava a aj v pokladni nie je možnosť výberu dopravy. Najbezpečnejšou formou pridávania nehmotných produktov je pridávanie produktov cez tieto možnosti.

Jednoduchý produkt

Jednoduchý produkt je bežný fyzický produkt ktorý predávame cez woocommerce. Pri tomto type produktu máme bežné záložky ako normálna cena, cena po zľave (vieme zľavy aj plánovať) nastavovať sadzby dane daniteľnosť. Tieto možnosti nás väčšinou nezaujímajú pokiaľ nepredávame tovar s prenesenou DPH.

Z marketingového hľadiska nás skôr zaujímajú súvisiace produkty. Tu môžeme zvoliť buď navýšenie predaja, kde zákazníkovi ukážeme produkty ktoré sú drahšie ako jeho aktuálny prípadne majú vyššiu kvalitu. Druhou možnosťou je doplnkový predaj. Doplnkový predaj odporúčam využívať na nevyhnutné predmety k tomu aktuálnemu. Pre lepšie pochopenie uvediem príklad: Hračkárstvo predáva hračky na tužkové batérie, väčšinou bývajú v balení, ale skúste ich ponúknuť k nákupu. Veľa ľudí bude uvažovať či v balení sú, či nie a ešte viac si ich zakúpi. Takže, čo tak skúsiť predať k topánkam aj šnúrky do topánok? 😀

Zoskupený produkt

Medzi rôzne typy produktov patrí aj zoskupený produkt. Tento produkt by si vyžiadal mať zvlášť článok o ňom aby sme pochopili jeho úplne využitie. Čo je ale najdôležitejšie, produkt predstavuje sadu. Tento produkt nemôže byť virtuálny či na stiahnutie. Zákazník si ho bude môcť kúpiť len ako súčasť sady, pre ktorú je určený.

Ako na zoskupený produkt

Najprv si všetky produkty ktoré chceme zoskupiť vytvoríme ako jednoduché produkty. Pokiaľ však chceme mať produkt k dispozícií len v zoskupení potrebujeme ho skryť v v katalógu.

Teraz prejdeme do sekcie súvisiace produkty do zoskupených produktoch začneme vyberať produkty.

Zoskupený produkt máme hotový. Je potrebné si uvedomiť, že toto je predvolené správanie WooCommerce a ak chcete mať zostavu, ako jeden produkt pre vloženie do košíka, musíte použiť nejaký plugin.

Externý/príbuzný produkt

Externý produkt sa väčšinou využíva na affiliate predaj. Prípadne pri recenziách alebo odkazy na Amazon, či Aliexpress a vám ide určitá čiastka z predaja.

Pri tomto type produktu si len zvolíte cenu, odkaz a text ktorý sa má zobraziť v tlačidle.

Variabilný produkt

Je tovar ktorý má viacero variant napríklad môže ísť o obraz a zákazník si bude môcť vybrať akú veľkosť obrazu chce. Zákazník si cez rôzne možnosti vie vyskladať produkt.

Ako prvé musíme pridať produktom určité vlastnosti. Túto možnosť nájdeme v sekcií produkty – vlastnosti. Takže napríklad pokiaľ chceme, aby si zákazník vedel zvoliť veľkosť tak mu pridáme vlastnosť veľkosť aj s nejakými hodnotami.

V mojom prípade si zákazník bude vyberať veľkosť pamäte tak do vlastnosti veľkosť pridáme 16GB, 32GB, 64GB.

Teraz keď sme si vybrali vlastnosti produktu prejdeme späť do produktu, kde si vyberieme, ktoré vlastnosti chceme použiť. Malo by to vyzerať presne ako na obrázku.

Klikneme na tlačidlo pridať a vidíme všetky naše vlastnosti prípadne len tie ktoré sme si vybrali. Takto vieme pridávať ďalšie a ďalšie. Takže na jeden pokus vieme pridať aj veľkosť, farbu, materiál a xy ďalších vlastností produktu.

Po tomto kroku prejdeme o sekciu nižšie na „Varianty“ a zvolíme vytvoriť varianty zo všetkých vlastností. Pozor! Woocommerce vie pridať naraz len 50 variant. Avšak vieme tento počet v prípade potreby zvýšiť. Treba si dať pozor na vlastnosti hostingu.

Ako zvýšiť počet variant vo Woocommerce?

Woocommerce nás veľmi limituje len na 50 variant, potreboval som pridať naraz niečo cez 200 veľkostí obrazov. Toto by som nedokázal, keby som nepovolil importovať viac ako 50 variant cez „functions.php“. Súbor functions.php dokážeme nájsť cez vzhľad – editor tém. Prípadne cez Váš FTP prístup pomocou napríklad Notepad+.

Na obrázku nižšie zvyšujem počet pridávaných variant na 249. A týmto jednoduchým kódom zvýšime počet variant na 500.

define( ‚WC_MAX_LINKED_VARIATIONS‘, 500) ;

Po pridaní všetkých variant vieme každej jednej pridať cenu, správu skladu, rozmery, daň a mnoho ďalšieho. V podstate každá varianta je vlastný jednoduchý produkt.

Záver

Každý e-shop si musí prejsť nahrávaním produktov. Samozrejme dá sa produkty nahrávať cez CSV súbor alebo XML feed. Pokiaľ však máte produkty len vo worde tak si týmto procesom musíte prejsť. Našťastie existujú aj firmy či ľudia, ktorí nahrávajú 30 produktov za 5€ (cena z 2020). Stačí sa im len ozvať.

One Response

Leave a Reply